Ulga na produkcję próbną

Czym jest ulga na produkcję próbną? 

Ulga na produkcję próbną to rozwiązanie wdrożone do systemu podatkowego, które stanowi jeden z instrumentów fiskalnych, wpierających innowacyjność biznesu. Kosztem kwalifikowanym może być wydatek na nabycie maszyny lubi linii produkcyjnej w celu rozpoczęcia produkcji nowego lub ulepszonego wyrobu. Wysokość dodatkowego odliczenia wynosi do 30% poniesionych wydatków, przy czym wysokość odliczenia nie może w roku podatkowym przekroczyć 10% dochodu.

Kto może skorzystać z ulgi na produkcję próbną?

Prawo do skorzystania z ulgi na produkcję próbną i odliczenia kosztów kwalifikowanych przysługuje przedsiębiorstwom prowadzącym działalność badawczo-rozwojową, które wdrażają wyniki swoich prac do produkcji, stworzyli nowy produkt w skali własnego przedsiębiorstwa, ponieśli koszty produkcji próbnej lub wprowadzenia produktu na rynek.
Nowy produkt to taki, który jest innowacyjny w obrębie firmy, a niekoniecznie w skali rynku krajowego czy globalnego. Ważne jest, aby powstał on w wyniku prac B+R prowadzonych przez podatnika.

Jakie koszty podlegają odliczeniu?

  1. Koszty produkcji próbnej:
  • cena nabycia lub koszt wytworzenia fabrycznie nowych środków trwałych niezbędnych do uruchomienia produkcji (grupy 3–6 i 8 Klasyfikacji Środków Trwałych),
  • wydatki na ulepszenie środków trwałych w celu dostosowania ich do produkcji nowego produktu,
  • koszt nabycia materiałów i surowców przeznaczonych wyłącznie do produkcji próbnej.

2.  Koszty wprowadzenia produktu na rynek:

  • badania, ekspertyzy i dokumentacja potrzebna do uzyskania certyfikatów, homologacji, znaku CE,
  • badania cyklu życia produktu,
  • system weryfikacji technologii środowiskowych.

Koszty te muszą być poniesione faktycznie w danym roku podatkowym i nie mogą być zwrócone podatnikowi w innej formie (np. w postaci dotacji).

Ulga na produkcję próbną stanowi skuteczne wsparcie dla firm inwestujących w innowacyjne produkty. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą obniżyć swoje zobowiązania podatkowe oraz zminimalizować ryzyko związane z wdrażaniem nowych rozwiązań na rynek. 

INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencyjne

Umożliwiają Serwisowi zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie Serwisu, np. preferowany język lub region w którym znajduje się Użytkownik.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).