Ulga na ekspansję

Czym jest ulga na ekspansję? 

Ulga na ekspansję to rodzaj preferencji podatkowej, która umożliwia odliczenie od podatku dochodowego kosztów związanych z działaniami mającymi na celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. W praktyce są to przede wszystkim wydatki ponoszone na aktywność marketingową i reklamową. Wysokość dodatkowego odliczenia wynosi do 1 000 000 zł w skali roku, co przekłada się na obniżenie kwoty podatku należnego za dany rok nawet o kwotę 190 000 zł.

Kto może skorzystać z ulgi na ekspansję?

Firmy, które inwestują w swój rozwój, mają do dyspozycji liczne instrumenty finansowego wsparcia, do których należy także ulga na ekspansję. Dla kogo jednak konkretnie przeznaczone jest to rozwiązanie? Skorzystać mogą z niego płatnicy podatku dochodowego, którzy rozliczają się z fiskusem na zasadach ogólnych lub na podstawie podatku liniowego. Nie ma znaczenia, jaką branżę reprezentują, pod warunkiem, że prowadzą prosprzedażowe działania promocyjno-marketingowe. Preferencja podatkowa dotyczy firm, które wprowadzają na rynek lokalny nowe produkty lub chcą rozpocząć sprzedaż za granicą produktów już istniejących.

Jakie koszty można odliczyć w ramach ulgi na ekspansję?

  • uczestnictwa w targach (koszty stoiska, noclegów, przelotów),
  • działań promocyjno-informacyjnych, w tym zakupu przestrzeni reklamowych, przygotowania strony internetowej, publikacji prasowych, broszur, katalogów informacyjnych i ulotek, dotyczących produktów,
  • dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów
  • koszty opracowania dokumentacji (środki przeznaczone np. na przygotowanie dokumentacji pozwalającej na uzyskanie certyfikatów produktowych lub rejestrację znaków towarowych, potrzebnych do sprzedaży produktów). 

Warunki skorzystania z ulgi na ekspansję

Poza wykazaniem kosztów z przedstawionego wcześniej katalogu, przedsiębiorcy korzystający z omawianej ulgi muszą spełnić także jeden z trzech warunków dotyczących przychodów:

  • w roku, którego dotyczy rozliczenie, przychody ze sprzedaży produktów muszą być wyższe niż rok wcześniej,
  • przychody muszą pochodzić ze sprzedaży nowych produktów,
  • jeśli przychody dotyczą produktów już istniejących, muszą pochodzić ze sprzedaży na nowym rynku.

Istotnym ograniczeniem przy rozliczaniu ulgi jest wykazanie jedynie tych przychodów, z których dochód jest opodatkowany na terytorium Polski. Jednocześnie ustawodawca nie wyznaczył minimalnego wzrostu przychodu ze sprzedaży produktów, tak więc nawet gdy jest on minimalny, firma może skorzystać z odliczenia.

INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencyjne

Umożliwiają Serwisowi zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie Serwisu, np. preferowany język lub region w którym znajduje się Użytkownik.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).