1.2 Infrastruktura badawczo-rozwojowa w przedsiębiorstwach

Nabór wniosków 

Nabór wniosków: 2 czerwca – 30 września 2025 r. 

Dla kogo?

Dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz dużych przedsiębiorstw z województwa świętokrzyskiego.

Duże przedsiębiorstwa – wyłącznie w przypadku współpracy z MŚP potwierdzonej umową warunkową dotyczącą wspólnych prac B+R. 

Zasady finansowania 

Wsparcie udzielane będzie w formie dotacji bezzwrotnej. Intensywność wsparcia wyniesie do 70% kosztów netto inwestycji.

Przedmiot finansowania 

Dofinansowanie można przeznaczyć na:

  • stworzenie lub rozwój zaplecza badawczo-rozwojowego w firmie,
  • zakup infrastruktury B+R, w tym aparatury laboratoryjnej, specjalistycznych urządzeń oraz zaawansowanego oprogramowania,
  • działania prowadzące do realizacji własnych agend badawczych w firmie.


Kluczowe wymagania 

  • Projekt musi być realizowany na terenie województwa świętokrzyskiego,
  • Wnioskodawca musi prowadzić działalność gospodarczą min. 24 miesiące przed złożeniem wniosku,
  • Konieczne jest przedstawienie planów B+R (agenda badawcza), które będą realizowane przez okres trwałości projektu,
  • Projekt musi wpisywać się w regionalne inteligentne specjalizacje, tj.: przemysł metalowo-odlewniczy, nowoczesne rolnictwo i przetwórstwo spożywcze, zasobooszczędne budownictwo, turystyka zdrowotna, technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), branża targowo-kongresowa, zrównoważony rozwój energetyczny.

Preferencje 

  • współpraca z jednostkami naukowymi,
  • doświadczenie wnioskodawcy w prowadzeniu prac B+R,
  • wzrost zatrudnienia personelu badawczego,
  • projekty proekologiczne,
  • projekty zwiększające poziom cyfryzacji, automatyzacji i robotyzacji przedsiębiorstw.

 

Argo Navi – pomoc w uzyskaniu dotacji 

Misją Argo Navi jest pomoc przedsiębiorstwom w uzyskaniu funduszy. Argo Navi za cel postawiło sobie rozwój mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm. To w nich drzemie największy potencjał, który warto wykorzystać, zyskując dotacje dla przedsiębiorstw. Umów bezpłatną konsultację. 

INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania.

Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności oraz polityką cookies. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w "Preferencje cookies".

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres.

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: informacje i regulaminy — zresetuj ustawienia cookies.

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencyjne

Umożliwiają Serwisowi zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie Serwisu, np. preferowany język lub region w którym znajduje się Użytkownik.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).